Kutatók Éjszakája 2012 - Szeged

A 20. század egyik legjelentősebb tudósa, Albert Einstein egyik híres mondásában úgy fogalmazott magáról: "Nem vagyok különösebben tehetséges, csak szenvedélyesen kíváncsi".

 

A kutatók a hétköznapokban tapasztalható csodák mögött álló színes egyéniségek - ezt igyekezett bemutatni immár hetedik alkalommal, szeptember 28-án a Kutatók Éjszakája, melynek programjain idén az Econventio is részt vett.

 

Az SZTE Gazdaságtudományi Kar részéről Dr. Kovács Péter, az Econventio részéről Sápi Ákos vezette azokat a programokat, amelyeken a magyar diákok pénzügyi felkészültségét ismerhették meg egy 2011-ben végzett nagymintás kutatásunk eredményei alapján. A programon az érdeklődők tesztelhették felkészültségüket és a teszt után az előadás keretében megszerezhették a legfontosabb pénzügyi ismereteket.

 

Az előadással egyidőben a Marketing Klub által szervezett vakteszt keretében próbálhatták ki a programra látogatók, hogy meg tudják-e különböztetni a Coca-Cola-t a Pepsi és egyéb kólatermékektől, illetve azt, hogy a csapvizet felismerik-e a különböző szénsavmentes ásványvizek közül. A csapvizet viszonylag nagy magabiztossággal ismerték fel, de a kólatermékek beazonosítása már kevesebbeknek sikerült.
Az első emeleten kommunikációs tréninget tartott Vajda Beáta, ahol kis csoportokban tesztelhették a jelentkezők képességeiket különböző játékos feladatokon keresztül.

Ezen kívül „Mire jó a marketing?” prezentációt tartott Dr. Révész Balázs, ahol többek között arról is szó volt, hogy mitől jó egy reklám, motivál, vagy manipulál?

„Az előadás nagyon interaktív volt, így például különböző szlogenek felismerésével önmagunkat is tesztelhettük a reklámokkal kapcsolatban. Az este folyamán megismerhettük az ambient reklám fogalmát, valamint néhány gyakorlati példát megnézve megtudhattuk, hogy meddig megy el a fogyasztó, azért hogy megkapja az áhított terméket.” – mondta Pap Katalin.

Később a statisztika trükkjeiről beszélt Dr. Kovács Péter, aki az elméleten túl néhány gyakorlati példát is hozott, kiélezve arra, hogy mi történik akkor, ha valaki „nem ért a statisztikához, csak csinálja”. Továbbá megtudhattuk, melyek azok a mondatok, amelyek a médiában legtöbbször hibásan hangzanak el, és hogy ezekre miért is kell annyira figyelnünk, hogyan tudják ezek befolyásolni az embereket például egy-egy választási kampány alatt.

Az Ökológiai-lábnyomról pedig Imreh-Tóth Mónika tartott workshopot, melyben megismerhette a hallgatóság az egyes országok egy főre jutó ökológiai lábnyomait, összevetve az egy főre jutó erőforrásaikkal. Sőt, egy kérdőív kitöltésével mindenki megtudhatta, hogy mekkora a saját ökolábnyoma.
A Kutatók Éjszakája 22 órakor zárta kapuit, de addig több, mint 60 embertől volt hangos a GTK ebben a szokatlan péntek esti időpontban.